fredag 31 maj 2013

Ragnar på stan


 Har bara världens bästa jobb just nu där jag kan ha ett par hundar med - vilket också ger en större möjlighet för bilåkande, socialträning samt lydnadsträning.
Dagligen är det bilåkning morgon och eftermiddag, redan från första stund när Ragnar hämtades var han lugn i bilen fast han aldrig åkt bil innan förutom till veterinären. Inget skrik, inget tjut utan en tyst och lugn valp som somnade rofyllt i min famn.
Igår beslöt jag att på min lunchtimme åka in till centrum med honom och vandra genom Torggatan där det är mest folk. Han gick som han aldrig skulle ha gjort något annat, det enda han reagerade på  var när en motorcykel startade, då stannade han till lite, sträckte på sig och kollade in läget när det var klart gick han glatt vidare. Tröttsamt var det för en liten valp och nöjd var han att lägga sig i buren i bilen efteråt.
Blommorna i city ska kontrolleras att de är OK

Kolla in trafiken och stadens gator och torg var kul.
Buren i bilen är en bra viloplats

Jag är otroligt imponerad över hans temperament och framåtanda, det överväger alla fel och brister han annars kan tänkas ha.
Vi har varit till Maxinge bland allt folk och alla bilar, vi har tittat på Transmar när den kommer till jobbet, han hälsar på allt och alla men det är matte som gäller.
Ragnar har så fantastiskt positiv attityd mot allt, lättlärd och naturligtvis som alla valpar hittar han på hyss, trots allt är han ännu bara 12 veckor och jag hoppas få ha den här lilla krabaten som följeslagare 10-15 år.