lördag 1 juni 2013

Norrköping och Tallinn!

Vilka härliga nyheter man fick idag, regn och tråkigt väder. Nadya har slutat löpa och gossarna är lätt upp i varv så dessa nyheter var ju bara strålande.
mioida-norrköp2013
Siv Kvarnström, kennel Boromir, har ställt i Norrköping idag sina två tjejer. NOJV-12 SEJV-12 Vingheias Indra (Ida) CERT & BIR samt lilla Eriksro Bright Boromir (Mio) BIR-valp.
Piia Heikkilä har varit till Tallinn och där blev Eriksro Bright Star (Saana) BIR-valp.
Alla tre har en gemensam nämnare, de är döttrar till Arcticridge Talk To The Paw och alla tre har visat framtassarna i ringen.
Bakom Ida hittar man min och GunnToves allt för tidigt bortgångna Vingheias Silje och hennes farfar är en av mina första exporter till Norge: Eriksro Lunde-Fenris.
Grattis till Siv Kvarnström, Piia Heikkilä och till Idas uppfödare GunnTove Ormset.
Men också massor av gratulationer till Niina Eskellinen som plockade hem CERT EE CH. EEW-13 med Anarchos Flikflatik (Pinja)
Bak Pinja finns en tik som blev omplacerad till mej och som jag tog en kull på, Silversounds Hippi-Hortensia samt tre av mina importer: Skreppengs Tommy Tigergutt, Sweet Lady Luci och Amled. 
Samt gratulationer till Jaana Loppukaarre & Mjöskastellets Ask (Unto) för BIR EECH. EEW-13. Bakom Unto hittar man Eriksro Magiska Moxy, min allra första export till Norge, kennel Lyrypa´s. och Silversound´s Meno-Mono (Velho) för BH-2 BIR-veteran och EEVV-13 titeln
Bak Velho finner man mina norska importer Tja-Tir´s Viljar och Trofast av Vinterskogen och en av mina f.d. avelstikar Silversound´s Hippi-Hortensia.