tisdag 28 maj 2013

Eriksro Charmiga Balder & Eriksro Mr Big Bang

Ja då är det klart med allt pappersarbete att både Balder och Mr Big ska iväg till Norge, alltid spännande med detta pappersarbete och hålla ordning på alla regler och var man kan finna ett litet kryphål.
Det bästa är ju att SJV får ingen del av kakan denna gång – flyg direkt från Helsingfors till Oslo och så slipper man också avmaska dem. Inte lång tid kvar nu man har med dem.
Trots Mr Big:s unga ålder har jag redan känt bägge testiklarna på honom och hoppas de stannar kvar, det är nu fjärde kullen jag känner testiklarna riktigt bra vid en ålder av 5 veckor. Balder vet jag ännu inte med eftersom han växer upp hos fodervärden så har jag inte samma dagliga koll.
Eriksro Charmiga Betty blir kvar i kenneln men utplacerad hos en trevlig familj här på Åland som redan har en norsk lundehund sedan tidigare. En äldre dam vid namn Eriksro Valencia Verona aka “Lexie”.  Så Betty ska bli bondjänta tillsammans med gamla Lexie.
Nu är det bara sista veterinärbesiktningen kvar för dem och sedan flyger de ur boet till nya destinationer.
Ett litet andrum på ett par månader så kommer förhoppningsvis nästa kull med Nadya och Danny. Danny blir 10 år i höst och det var extra roligt att han ännu fick till det, han är i otroligt bra form för sin ålder och mycket välskött. Inte en gnutt extra fett på honom inte.
Är så himla glad att jag fick ett så fint hem åt honom när han var tvungen att omplaceras, han kunde inte ha fått det bättre där han härskar över sin kulle så han är verkligen “herreman på täppan”.