söndag 8 september 2013

Recycling inoff. arr: Agility.ax

Årets inofficiella utställning med arrangerande klubb Agility.ax gick av stapeln idag. Som vanligt var det jättetrevligt, trevliga människor, goda vänner och dessutom strålande väder – kanske lite för varmt för min del men man behövde inte frysa.

Dagen till ära hade jag fått låna Eriksro Charmiga Betty som betedde sig som vilken van utställningshund som helst och tog hem BIR-valp och valdes ut bland de 7 bästa. En massa valpar har kommit till Åland och det märktes idag för det bara vimlade av jättefina valpar överallt, den ena sötare än den andra.
Även Cadogan Timbaland (Ragnar) blev  BIR-valp men nådde inte riktigt ända fram att bli utplockad men däremot fick han vara med på juniorhandling tillsammans med Elsa Häger och de var ju bara ett kanonteam så jag tror att jag hittat min handler för Ragnar ;)
Eriksro Sweet Sugar (Charlie) fick en jättebra kritik och blev BIR & BIG-2, trots diverse otyg han hade haft för sig tidigare på morgonen.
Domare för alla tre hundar var Daniel Granqvist som gjorde ett gott jobb och jag är imponerad över hur mycket han egentligen visste om lundehund så jag hoppas att vi får se honom auktoriserad på rasen framöver. Han var lugn med hundarna och ingav ett lugnt intryck – jätteproffsig.
I valpfinalen fick jag några goda råd gällande Ragnar av den andra domaren Mattias Hassel – tackar för det och har verkligen tagit det till mig.

Med tanke på morgonens elände vart detta ett bra avslut på dagen och grattis till alla er som gjorde det gott i ringen idag.

Nu har jag två unga hundar hemma som är otroligt trötta och Bettys familj kom och tittade och tog Betty med sig hem, förstod att hon också varit trött.
Meningen var att Lilli också skulle ha varit med idag men då hon inte varit så pigg nu i veckan så fick hon stanna hemma så hon är fit for fight nästa helg istället.