söndag 29 september 2013

Eriksro Bright Moon

Renata har varit på utställning med Cheveyo och Meena. Måste erkänna att bilden har jag lånat från hennes fb-status för jag vill gärna visa en grupp-placerad snygg lundehund som visar sig bra.
Är också otroligt glad över att Renata hade Meena med sig och kunde få henne visad för Christen Lang, den som absolut bäst känner till lundehund och som jag rekommenderar alla att få sina lundehundar bedömda av - om inte man får bästa resultat så får man ett bra och kunnig kritik på sitt avelsarbete i alla fall så vet man lite om man är på rätt väg.
Citat from Renata:
International dog show Wroclaw Sept. 29, 2013, judging Christen Lang, Norway
C´Cheveyo Lonewolf - CAC, CACIB, BOB, BIG4
Eriksro Bright Moon - CAJC, BOJ
we were very pleased to be judged by Christen Lang and I thank him for so nice words about my dogs


Även på Åland har det varit utställning, inte så lysande resultat men ett Excellent får man vara glad för att Lilli fick. Jag var i valet och kvalet om jag skulle anmäla eller inte så det blev att jag anmälde henne i sista stund. BIR CERT CACIB samt FI CH. blev den snygga tiken Acornways Alert Coconut och bak henne finner man mina egna uppfödda och importerade hundar så det känns fint att se hur avelsarbetet gått vidare där. BIM CACIB blev vår snygga lånehund Jens som också nu har återvänt hem till stolta matte Monika Ölen-Krüger på kennel Hammarhöjden med diverse priser i en väska efter showturnén i Finland.