måndag 23 september 2013

FI SE CH. Recknagel Ulriikemainhoof

En tur till finska specialen med en hel drös hundar resulterade i att lilla Ulla blev bästa tik bland många fina tikar och fick sitt sista Cert för meriterande av FI SE CH. Ansökan är inlämnad för hennes del och bara den blir godkänd skall även den svenska titeln lämnas in ansökan för. Så i princip har jag alla mina hemma-hundar meriterade, nu är det bara lite ögonlysning och patellakoll som väntar så är det också gjort. Det var riktigt skoj att åka till den finska specialen vilken man inte deltagit i på ett par år. Vädret var kanske inte det bästa så jag avstod att fota och i ärlighetens namn skulle jag inte heller ha hunnit då jag hade en hund i nästan varje klass som skulle visas. Till stor hjälp så hade jag Marie Lindroos med mig - tusen tack för all hjälp!!!!
Resultaten blev följande för domare Tuula Savolainen:

HANAR
Eriksro Sweet Sugar JUN EXC1, CK, VA-CERT
Unique Treasure Babar ÖKL EXC1, CK, BH-3, CERT
Anarchos Trikimees CHKL EXC1, CK, BH-1, BIR
Eriksro Ivriga Ivar CHKL EXC, CK
Jens CHKL EXC4, CK
Mjøskastellets Ask CHKL EXC3, CK, BH-4
Recknagel Sepastianlööp CHKL EXC
Recknagel Usäinpolt CHKL EXC2, CK, BH-2, LABBEPOKALEN
Silversound's Tsingis-Kaani CHKL EXC
Unique Treasure Berlioz CHKL EXC
Naavan Alpi VET EXC1, CK, BIM-VET
Recknagel Vaakeruharlaamov VET EXC2, CK

TIKAR
Eriksro Charmiga Betty VALPKL1, HP, BIR-VALP
Eriksro Bright Star JUN EXC1
Anarchos Fliti ÖKL VG2
Recknagel Ulriikemainhoof ÖKL EXC1, CK, BT-1, CERT -> FI CH, BIM
Eriksro Mysiga Lilla My CHKL EXC3, CK
Anarchos Flikflatik CHKL EXC1, CK, BT-2
Anarchos Kaffetrati CHKL EXC2, CK, BT-3
Anarchos Queen Of Hearts CHKL EXC4, CK
Eriksro Stojiga Sandy CHKL VG
Recknagel RaiCKsmetaanina CHKL EXC
Avoin Ixia Iloinen VET VG4
Goblin Doris Day VET EXC1, CK, BT-4, BIR-VETERAN
Recknagel Xiangwang VET EXC2, CK
Silversound's Jalo-Kivi CHKL EXC3

UPPFÖDARGRUPP Eriksro UPPF.1, HP, BIR-UPPFÖDARE
(Eriksro Ivriga Ivar, Eriksro Sweet Sugar, Eriksro Mysiga Lilla My, Eriksro Bright Star => 4 kombinationer)
Recknagel UPPF.2, HP

Bilderna tagna av Suvi Torvi - tack för dem!

Är otroligt nöjd över alla resultat på mina egna eller mina uppfödda hundar. En kunnig domare som var helt ljuvlig med hundarna. Lilla Lilli gjorde det gott för första gången i championklass på finska sidan och placerade sig som 3:a i championklassen med CK. Lilla Betty som var på sin första resa gjorde det gott och i princip helt världsvan äntrade hon ringen bägge dagarna. Söndagen roade jag mej på att vara på valpuställning i Tavastehus där både Betty och Ragnar blev BIR-valp i sina raser. Vad kan man säga, efter en intensiv helg med ca 1200 körda kilometrar kändes det bra att komma hem med resultat som man var nöjd med. Att se att specialens cert gick till en avkomma efter mina egna uppfödda hundar kändes bra att se. Vad som gjorde att hon valde min uppfödargrupp istället för Merjas vet jag inte för personligen tyckte jag att hon hade jämnare hundar även om mina kanske var modell mindre i storlek.