fredag 13 september 2013

FI SE UCH NORDJV-11 Eriksro Mysiga Lilla My

Underbara underbara Finska Kennelklubben vad de är fantastiskt snabba.
Tidigare i veckan skickade jag in ansökan om FI UCH titeln över “Omakoira”, tog inte länge förräns jag kunde skriva ut en championatbekräftelse därifrån, dvs i går kväll gjorde jag det och skickade iväg ansökan om SE UCH samt bevis på att hon då är Finsk Champion. Nu för en liten stund sedan hittade jag i mailboxen bekräftelse på hennes Svenska Championat så nu har hon två nya titlar och kan med gott samvete flytta från öppen klass till champion klass på söndag i Gimo.

Lilla Lill-Skruttan Lilli, helt plötsligt trots att hon blivit diskad pga en baktå som räknades som anatomiskt stort fel så att hunden lider – tänkte nästan plocka bort henne ur avel pga den bedömningen för jag vill inte avla vidare på något så att en hund lider av ett fel. Men en diskussion med det norska avelsrådet som känner väl till rasen och jag förklarade mitt dilemma med denna tik redan helgen efter på Väröy och de menade att denna domare visste inte vad denne snackade om och det var bara tull. Kan även tillägga att “Lilli” fick två valpar som är mycket lovande enligt min eget tycke och en av dem beslöt jag att hålla själv och placera ut på foder för vidare avel.

Om man följer länken kommer man direkt till en bild på Lilli och tån på högra baktassen är orsaken till att hon blev diskvaliserad

FI SE UCH NORDJV-11 Eriksro Mysiga Lilla My