lördag 15 juni 2013

Avesta-resultat och postrodden

Toppenväder här hemma på Åland så jag beslöt att ta en tur med Eckerö linjen t/r för att få se postrodden från sjösidan. Det är fint med kontakter så jag fick bästa platsen att ha möjligt att fota postrodden på från båten. Fick tillåtelse att vara på taket på bryggan, helt fantastiskt och mäktigt – absolut bästa platsen man kunnat tänka sig. Sol, blå himmel och blått vatten – underbar dag helt enkelt.  Bilder från postrodden.

Miobir-avesta2013
Plötsligt kom ett SMS, det var från Siv Kvarnström som meddelade att Mio (Eriksro Bright Boromir) blivit BIR-valp framför Scillings Dina som fick HP – hennes morfar är FI SE CH. Eriksro Kökar-Sune.
BIR, Cert gick till Koviks Otroliga Olga, pappa till henne är CIB FI SE CH WW-10 Eriksro Luriga Ludwig, BT-2 res.cert Moonheims Zackes Dahlia – hennes mormor och morfar är mina tidigare importer; Cliffhanger Daniel och CIB SE FI CH. Mountjoy Ultra Eriksro.  BT-3 Padmé – mormor till henne är min amerikanska import SE FI NO CH. Cliffhanger Elois of Eriksro, BT-4  Utsiraz Dodge Omni och far till henne är SE CH. Eriksro Prima Peter Pan. Oplacerad var fina Lundetuvans Nanna Vårmarihand som är halvsyster med min älskade bortgångna CIB NORD FI SE NO LT CH BALTW-11 Lundetuvans Saxo Vassarve.
Så vad kan jag säga – hela stora tjocka släkten Ler  Bilder från utställningen finner man i Sivs fantastiska fotoalbum, tack Siv för de underbara fotona:  Sivs foton från Avesta 2013