torsdag 20 juni 2013

Kökar kullen 5 år idag

Åren går och idag blir min "Kökar" kull 5 år och på detta sätt vill jag skicka en hälsning till var och envar till dem.
Så grattis grattis till:

SE FI CH. Eriksro Kökar-Sture   "Snix" har gjort det bra i utställningsringen och har endast ett Cacib kvar för sitt internationella championat - vilket troligtvis inte kommer att hända, men det spelar ingen roll,  huvudsaken att han har det bra. Tyvärr har Snix patella 0/1 och jag har själv en avkomma efter honom men hon är patellakollad med 0/0.

Eriksro Kökar-Sven  som flyttade till Danmark och är där väldigt ompysslad och omskött. Har dessvärre inte gått i avel men det är som det är, huvudsaken att han har det bra. Vad jag vet aldrig utställd men jag har aldrig haft det kravet heller.

Eriksro Kökar-Sune, flyttade till Norge och honom har jag lånat några gånger till mina uppfödargrupper, han har gjort det gott i utställningsringen och har flertalet avkommor.

Alla tre är otroligt lika i modellen och väldigt jämna och alla tre har ett bra och stabilt temperament. Snix hade jag själv hos mig i ca 6 månader i vuxen ålder och meriterade honom till FI SE CH. innan han åkte tillbaka till Sverige, under den tiden lärde jag känna honom väl, han fungerade bra i min flock med andra hanar vilket han tydligen inte gjorde i sin dåvarande flock eftersom han såldes ganska snabbt därefter.