torsdag 13 juni 2013

Lång spännande dag för valpar

Gårdagen var lång för alla fyra valpar, den började tidigt på morgonen, redan kl.5 med att rastas ute, matas, lek och därpå följde en bilfärd till mitt jobb vilket tar nästan en halvtimme. Balder och Betty sjöng i rätt hög nivå hela vägen, de fick sitta en stund i stora buren i bilen och titta på allt som hände runt omkring, dvs bakluckan öppen och en miljö med Transmars långtradare som kom och lastade av med trucken, bilar som körde fram och tillbaka, skrammel och nojs. Slutligen sov de allihopa tills det var dax att åka till veterinär - då blev det sång hela vägen igen.
OK-stämpeln på plats och de är redo att flytta. Ingen behövde avmaskas då det är flyg direkt från Helsingfors till Oslo. Efter veterinärbesöket fick de åka in till Mariehamn igen och de sjöng på vägen från Godby. Lämnade av dem hos min dotter där de fick vara tills jag slutade - Ragnar, ja han kom med mej till jobb i vanlig ordning.
Efter jobbet iväg och hämta valpar, köra flyttlass fram och tillbaka och slutligen slutade Betty sjunga också eftersom hon tydligen insåg att det hjälpte inte.
Lite matshopping och så skulle jag också ha frysta kycklingnackar och vingar så det blev en sväng till Musti ja Mirri på Maxinge. Väl där tyckte personalen att jag skulle hämta valparna ur bilen att de skulle bli fotade, sagt och gjort valparna hämtades och i vanlig ordning charmade Ragnar de flesta med sin sprudlande glädje. Man kan inte annat än bli glad när man har med honom att göra, så framåt och oberörd - Ålands next Top Model, hoppas jag får lite bilder som jag kan lägga ut.