tisdag 4 juni 2013

Sjuka hundar

Vad ledsen man blir när man läser att det fortfarande finns hundar som sliter med sviterna från Väröy senaste sommar, igen har man fått låta en hund somna in.

Detta samtidigt som man får meddelande att ännu en av mina uppfödda hundar har blivit dålig och har låga värden. Känns nog mer och mer att man backar för att para tikar och producera mer valpar. Får väl se om det blir fler, säker blir jag inte förräns tiken står i löp.

Skulle vara intressant att veta om det bara är jag som har den dåliga erfarenheten av sjuka hundar i min uppfödning men då måste ju alla vara lika drabbade eftersom det visat sig att en stor del antingen har samma nära släkt som mina eller har mina uppfödda hundar i stamtavlan på ett eller annat sätt, eller så är man bara oerhört tyst om det.