söndag 9 mars 2014

Strängnäs 2014

En ny champion i Eriksro-släkten, Amaze Alert Coconut knep hem BIM, CERT, CACIB samt SE CH. titeln i helgen, “Coco” är en störtfin tik som är efter Eriksro Amaze Amalthea och uppfödare/ägare: Outi Terhi – Stort grattis!!!

Lilla Mio var inte så långt bakom heller utan knep BT-2 med res-Cert och res-Cacib första gången i unghundsklass – Bra jobbat och stort grattis till Siv Kvarnström som debuterar med denna lilla godsak och visar upp henne som ett proffs.
mio-strängnäs2014

Själv hade jag också anmält till Strängnäs men tyvärr anlöpte inte båten hamnen på natten så vi hann inte i tid för bedömningen, däremot gav domaren kvalitetsbedömning på alla tre hundar jag hade med mig och alla fick Excellent, jag fick även veta att hon skulle gett CK till dem också om vi skulle hunnit, men nu vet jag att denna domare är en pärla och henne kan jag åka längre bort för att ställa för.

SSUK-utställning var det idag också i Strängnäs, Göran Arvidsson var domare och det gick lika nu för Mio som i Sundsvall – Excellent och inget mer. Härligt jobbat Siv, nu är det bara att planera nya tag.