tisdag 25 februari 2014

Gråtfärdig av lycka

Vilka fantastiska nyheter jag har fått efter senaste helg, jag blir alldeles varm om hjärtat. Vill rikta ett stort tack till både ägare och delägare av dessa hundar.

Årets valp 2013 i Finland:
Eriksro Charmiga Betty
delägare: familjen Strand
 
På en god andra plats kom
Eriksro Bright Star
ägare: Piia Heikkilä
 
Som 5:e plats av årets valp och 7:e plats på Årets lundehund:
SEJW-13 HeJW-13 HeW-13 NordJW-13 FIJW-13
Eriksro Sweet Sugar
 
 
Kan väl inte säga så mycket mer än att jag är otroligt nöjd över Bright kullen, de har verkligen visat framtassarna allihopa vilket är jätteroligt. Föräldrar till Bright-kullen är:

Arcticridge Talk To The Paw

CIB FI SE LT CH. BALTW-11 Eriksro Stojiga Sandy
 

BRIGHT KULLEN
Eriksro Bright Profastur
BIR CERT CACIB BIG-4
på sin första utställning på Island
ägare. Sólrún Lilja Ragnarsdóttir
 

NOJV-13 HeJW-13 HeW-13 JV-13 SEJV-13
Eriksro Bright Boromir
En liten toppentjej som även tagit en BIS-4 valp placering
ägare: Siv Kvarnström
 

Eriksro Bright Moon
International Dog Show Brno 23.2.2014
   CAJC, BOJ
ägare: Renata Kosinova
 
Eriksro Bright Star
flera BIR-valp placeringar
ägare: Piia Heikkilä
 
 
Utöver dessa goda nyheter damp också vinnardiplomena in i postlådan igår, lite häftigt med tanke på att jag aldrig hade förväntat mig dessa resultat på Charlie för han har inte världens bästa tassar men tydligen så har domarna överseende av detta pga att han istället har så många andra goda egenskaper som ett fantastiskt temperament, fina fria rörelser, ett bra bett osv.... Han har också lämnat en kull valpar och så här långt är de riktigt fina. Charlie går i sin pappas Saxos tass-spår och jag hoppas att det även följer med vidare nedåt till både Casper och Torsten.