torsdag 11 april 2013

Redan April

Oktober månads sista valpar flyttade i slutet av Mars, de blev kvar extra länge för all pappersexercis som krävdes för att få komma till Island. Det har varit en lång resa och mycket lärorik. Det som är spännande är att på Island jagar de ännu lunnefågel och på hösten hjälper de årsungarna att komma iväg. Så nu har vi framtidsplaner att åka till Island för att se lunnefågeljakt live - kanske. Spännande är det iaf. "Charlie" blev den som stannade kvar hemma hos oss, det är nu det anda jag har kvar efter Saxo, om han går vidare i avel eller inte det får framtiden utvisa - just nu finns inte planer på den biten.
Däremot kommer det en ny familjemedlem i maj om allt går enligt planerna, en efterlängtad krabat sedan många år tillbaka. Efter att ha funderat i flera år så har jag äntligen gjort slag i saken.

Till Strängnäs åkte jag tillsammans med en god vän och ställde ut. Vi hade en supertrevlig resa med skvaller och skratt. Resultaten vi kom hem med var inte fy skam. Lilla Bibbi slutade med BIM CERT CACIB och NordJV-11 Eriksro Mysiga Lilla My tog hem BIR CERT CACIB. Jag hade även lånat Eriksro Käcka-Hagbard VG.1 - Tack snälla Janneke för lånet av Enzo. Enzo fick jag ha i en hel vecka och jag är toppen nöjd med att se hur han utvecklats med det supertemperamentet.

Två tikar ska förhoppningsvis gå på mammaledigt inom en snar framtid om allt går vägen så April-månads utfärd som var planerad blir inte av.