söndag 21 april 2013

VALPAR FÖDDA!!!

Idag föddes en stor hanvalp på 265 gram efter Ulla och Bobs. Jag har ännu inte hört om någon som har fått en så stor valp som nyfödd tidigare, ej heller jag har fått någon  så stor valp tidigare.
Troligtvis beror det på…. tja jag har ju mina teorier men för att ingen ska behöva reta upp sig på dem så behåller jag dem för mej själv.

Han är stor och fin, jämna fina teckningar, helvit krage och en vit bläs som gör hela ansiktet symmetriskt. Tårna är riktigt bra i mitt tycke på alla fyra tassar och han har en otroligt kraftig benstomme.
Med en gång när han föddes tog han sig till tiken, han är mycket livligare än någon annan valp jag någonsin haft så denna ska bli intressant att följa.

Lillis kull som föddes 13 april bara växer och mår bra. De är stationerade hos fodervärden och kommer hit efter några veckor. En vecka blir snabbt till flera veckor, Sanna ville ha dem där helt frivilligt och hon är duktig med dem. 

Marie har anmält Nadya till utställning och vi hoppas då att hon får sitt sista cert som hon behöver, det återstår att se hur det går, hon är en rätt stor tik.

Det är mycket som händer just nu, vi väntar på vår nya familjemedlem som vi hämtar om 3 veckor, det ska bli spännane. En fleraårig dröm går äntligen i uppfyllelse.