söndag 28 april 2013

Lilli´s valpar

Bobs och Lillis valpar växer så det knakar, de har redan nått en vikt på över 500 gram bägge två. Lilli är lugn och fin med dem och tar väl hand om dem. Namnförslagen är många, inget är ännu helt fullt registrerat. Gossen kommer att flytta till Norge och skall kallas för “Balder” så vi får försöka hitta på något bra namn där Balder ingår. Tiken blir nog en "Betty" om inte något annat dyker upp. Fullständiga namn blir det inte förräns jag klickat i rutan på nätet och skickat iväg godkännandet om att det är färdigt för behandling till FKK. Men nu ska de få växa och bli stora fram till mitten av juni då det är dax för dem att flytta.
Ännu är det svårt att säga något om tår eftersom de när de är små ännu är långt nere men efterhand de växer drar de sig uppåt och kanske inte blir så bra som vad man tror när de är bara några veckor gamla. I mitt tycke har dessa två valpar okej tår, men inte de där super-wow, inte många sådana jag har sett men två har jag iaf haft i min uppfödning (E. Mirakel-Ladyn & E. Stojiga Sandy) som jag varit nöjd själv med tårna. Däremot hoppas jag att det fina tikhuvudet som Lilli har fått via Silje går vidare till tikvalpen. Spännande tider följer att få följa med deras uppväxt.