söndag 7 september 2014

Smiley BIG-2 & BIS-3 veteran, Charlie BIG-3

Med tanke på att Smiley för 1,5 år sedan vägde 15 kg vilket hon lyckats med dels efter steriliseringen och dels pga att jag inte hade tid eller ork med henne när Saxo var sjuk så gick det som det gick och hon blev fruktansvärt överviktig. Ända sedan februari 2013 har vi kämpat på med hennes vikt, det har varit ändrad diet, motion i form av simning i Norrtälje med jämna mellanrum, mycket promenader i skog och mark. Ibland har det verkat som om vikten stått stilla, men muskler väger mer än fett. Jag är oerhört stolt över vad jag har lyckats med vad gäller Smiley, men ett stort tack vill jag rikta till alla som har  hjälpt mig och som har gett mig råd och stöttat i denna kamp. Nu har jag en hund som mår bra igen.

Smiley-feb2013
Smiley februari 2013

Idag har vi varit på inofficiell utställning här på Åland arrangerad av Agility.ax. Som alltid en trevlig tillställning med härlig stämning, mycket skoj och skratt i avslappnad miljö. Som vanligt alltid supertrevliga domare hade ordnats fram.

charlie-big3*
Eriksro Sweet Sugar (Charlie) slutade som BIG-3

smiley-bis3veteran-domare
Explorer´s  P-Emi  (Smiley)  BIG-2 & BIS-3 veteran
domare:  Joel Lantz.