söndag 14 september 2014

Gimo 13-14 september

Fredag kväll iväg med husvagn och sista Eckerö tur mot svenska sidan för att ställa lördag i Gimo.
Dagen började med knytkalas bland deltagarna och de vi inte visste att skulle komma så räckte nog tilltugget till dem också. Utställning ska vara trevligt och inte inriktning på vem som får rosett eller inte. Min favorit för dagen var Lundeskogens Fia-Lotta med sitt vackra huvud som jag föll pladask för. Otroligt fint och näpet sen att domaren tydligen hade samma smak som jag är en annan historia men jag ser bra avelsmaterial med det huvudet och temperamentet.
15 startnummer var det varav en valp och en avelsklass. Tyvärr kunde Pia och Thomas inte kpmma med Valle men det går fler tåg och själv hade jag valt att dra Betty iom det sprack avelsgruppen.
Men här hänger vi inte läpp för det.
Janneke och Natalie kom med Casper så de två från min uppfödning var de som tävlade mot varandra och pappa Charlie fick stiga åt sidan när sonen Casper drog det längsta strået och knep bästa hane och cert. Charlie blev 2:a bästa hane med Cacib.
Bland tikarna lossade det äntligen för Saana och hon blev bästa tik med cert o cacib. Mio fick idag stå tillbaka för syster yster och stanna på Exc. Halvsyster Ida 3:a bästa tik o res-Cacib.
Dagens BIR var Saana och BIM var lilla Casper.
Hade fyra uppfödda hundar på plats vilket domaren gav ett HP för gruppen och därmed också BIR-uppfödare.
Vill på detta sätt tacka och gratulera alla deltagare och jag tycker ni jobbar bra med era lunnisar. Alla har något som de har som är det lilla extra. Tusen tack också till Siv Åsa och Michelle för hjälpen i uppfödargruppen.
Söndag var det Ragnar och Holgers tur. Domaren kastade en blick på Ragnars ansikte och bara tyckte han var bedårande så han fick exc1 ck. De övriga var redan SE CH så glad blev jag och insåg att Ragnar skulle få certet. Men inte bara så han placerade sig som bästa hane med cert och cacib och dessutom BIR!!!! Vilken kille vi har! 
Holger knatade in BIR-valp söt som han är, sedan dax att åka hem.
Nu är man glad nöjd o trött o det här lever man länge på.