onsdag 17 september 2014

Ticko in memorian 23.8.2006–17.9.2014

IMG_2689

Anarchos Trikimees såg jag som en lovande valp redan första gången jag såg honom, tanken var att han skulle bo hos mej och han var också hos mej det första året men ödet ville annorlunda. En skilsmässa och omplacering av flertalet hundar ledde till att jag valde att lämna tillbaka honom till uppfödaren och överenskommelsen gjordes att vi skulle deläga honom istället.
En underbart mjuk hane med fantastiskt temperament, i utställningsringen var han näst intill oslagbar. Liisa Lehto var en superb handler som visade fram hans bästa sida och de tog ofta hem BIR o flertalet olika länder.

Två kullar lämnade han efter sig med två av mina tikar, Eriksro Ofeigstad Grlya och Filippa´s Fiona in Pursuit of Glory.
Kullen med Eriksro Ofegistad Gryla är min “Kökar-kull” med tre gossar alla lika och som stöpta i samma form. Tre gossar blev det också med Filippa´s Fiona In Pursuit of Glory.

Vi minns Ticko med glädje och en stor stjärna har tänts på himlen. Vila i frid min vän.