lördag 22 februari 2014

Profastur & Pysja på utställning

Härliga underbara nyheter från Island. Profastur och Pysja har varit på utställning och tog storslam för Arne Foss, både BIR & BIM samt Cert och CACIB.
Arne Foss är en trevlig domare som känner rasen lundehund bra, det är en ära att ha fått sina uppfödda hundar visade för honom.
profastur-pysja
Jättefina rosetter för BIR & BIM samt Cert & Cacib.
Jag är otroligt glad för Sollas skull, speciellt som hon varit otroligt nervös för denna utställning.
Profastur & Pysja är de första och hittills enda lundehundarna på Island, jag är stolt och hedrad över att Solla valde mej som uppfödare och att jag hade möjlighet att skicka henne ett avelspar där de två matchar varandra linjemässigt för att para ihop.
eriksro_brightprofastur
Eriksro Bright Profastur, blev inte bara BIR utan också även BIG-3 om jag har förstått saken rätt.
Eriksro My Puffin Pysja BIM CERT CACIB!

Vilka nyheter – vilken dag!!!!
GRATTIS Solla, det gjorde du bra, jag är så stolt uppfödare.