onsdag 12 februari 2014

Valentin-flickorna 10 år!!!!

12.02.2004 föddes min “Valentin-kull”, de var födda så nära alla hjärtans dag så jag beslutade att deras namn skulle härröra till St Valentines day.

De två kvarlevande tjejer har nått en hedervärd ålder på 10 år, hur underbart är inte det??? Har fått rapporter från bägge ägare att de sköter sitt som de ska.

lexie2013Eriksro Valencia Verona aka “Lexie” bor kvar på Åland och bestämmer över gårdens alla djur, hon är inte den som är morgonpigg längre och sover gärna till längre än 7 på morgonen.

Hon har ett uttryck som är en kopia av sin mormor CIB NORD FI SE NO CH SV-07 EEVV-07 FIV-07 Silversound´s Ella-Cinderella.
Lexie sparade jag själv för att låta gå vidare i min egen avel. Hon lämnade fina valpar efter sig, en tik efter henne sparade jag för att låta den gå vidare – tyvärr stannade det där för hon lyckades aldrig bli parad, någon mening med livet är det, men hennes kullsyster och halvsyster har istället burit generna vidare.

Eriksro Valerie Electra aka “Elle” bor hemma hos Kay Dahlinger i Colorado USA. Mevalerie-euk2011d henne börjar en stor del av min “internationella” värld ta form. Hon var bara liten valp när jag åkte med henne till USA och samtidigt även fick vara med på NLAA-specialen där Christen Lang var domare. Han spådde henne en lovande framtid då hon var en lovande valp. På flyget till USA träffade jag också en man som var domare som sade samma sak att jag hade skickat iväg en riktigt lovande valp. Med två kunniga domare som sa så, ja då visste jag att jag hade valt rätt valp till Kay. I December 2011 var jag till Orlando i Florida på Eukanuba-show och det gladde mig otroligt att få se Elle igen och lika fin som när hon var valp. Elle står här på bilden brevid son avkomma Cliffhunters Brinn, en väldigt stilig hane och jag är stolt över det fortsatta avelsarbetet vidare.