fredag 23 maj 2014

FI CH. Arcticridge Talk To The Paw

arcticridgetalktothepaw
Kollade databasen i FKK idag och blev himla glad för redan så var resultaten från Rauma registrerade, loggade in på “OMAKOIRA” och ansökte om det finska championatet. Smidigt och enkelt, betala diplomet kunde man göra med en gång.  På detta sätt har jag ansökt om det finska championatet sedan de bytte till nya datasystemet för några år sedan. Helt suveränt och jag kan säga att SKK ligger långt bakom i utvecklingen när det gäller IT-teknik. Norge, Danmark och Finland är idag är idag de länders kennelklubbar som har kommit längst i smidighet och service.

Så nu bara jag får hem diplomet med posten ska jag skanna in det och skicka det vidare till NKK eller om jag gör som tidigare, tar en skärmdump och mailar över så fort det blir registrerat i FKK, borde vara fixat i början av nästa vecka.

Nu blir det paus vad gäller utställning till nästa gång som är…. tja det vet vi inte med säkerhet ännu utan vi dyker upp när vi dyker upp, men tills dess…. Lycka till alla ni som åker iväg och ställer och meddela gärna resultatet hur det har gått.