lördag 19 april 2014

Massor av positiva nyheter!!!

Denna påskhelg har gått i den postivia-laddningens tecken, trots diverse missöden som blev lite irritationsmoment gick det snabbt över med följande nyheter:

arcticridgetalktothepawLAITILA 19.4.2014
Domare: Saara Sampakoski

Arcticridge Talk To The Paw
ÖKL EXC.1  CK  BH-1  CERT BIR

Eriksro Charmiga Betty
JUN VG.1

Supernöjd med dagens resultat på dessa två hundar som är far och dotter.


STOCKHOLM, KISTAMÄSSAN  19.4.2014
Domare: Anne Indergaard
eriksrobrightboromir-april14

NOJV-13 SEJV-13 HEJW-13 HEW-13 FIJV-13
Eriksro Bright Boromir
UKL EXC.1 CK BT-1 CERT BIR CACIB

“Mios” första Cacib och väldigt showig denna dag enligt Siv själv och med de två i ringen kan det inte gå annat än bra – de är bara ett super show-team. Med sig som support hade hon naturligtvis Ida (Vingheias Indra), bägge är döttrar till “Bobs”

Men det slutade inte där med de nyheterna utan plötsligt dimper nästa nyhet ner och jag får reda på att Acornways Alert Coconut BIM CACIB och Silversound´s Viltti-Tossu fått CERT i Imatra. Bakom “Sara” ligger min älskade “Saxo” (CIB NORD FI SE NO LT CH. BALTW-11 Lundetuvans Saxo Vassarve) och min egen uppfödda FI CH. HEJW-10 FIJV-10 Eriksro Little Alyssa. Bakom Acornways Alert Coconut ligger min egen uppfödda Eriksro Amaze Amalthea, “Coco” är en jättefin söt tik som är en fin representant för rasen.

Jag kan inte göra annat än sträcka på mig efter en helg som denna, massor med gratulationer till er alla berörda.