söndag 20 april 2014

Eriksro Mr Big Bang 1 år

Min rekordstora födda valp på 265 gram har nu nått en ålder på 1 år, helt otroligt vad tiden går och han var min registrerade valp nr. 100 så han betyder lite extra för mig, dels var han inte en planerad kull och dels var vi osäkra på när han skulle födas. Naturligtvis föddes han på natten till samma morgon jag skulle iväg på utställning över dagen till Gimo så min man fick vara hemma och hålla ställningarna medans jag var borta över dagen.

DSCF7421Ett stort grattis till “Magnus” som han kallas borta hos Ingunn i Orkanger.

Det var fantastiskt att ha möjligheten denna gång att åka hem och leverera Magnus hem till Ingunn och att få följa honom under hans liv i ett års tid är alltid lika värdefullt då man som uppfödare helst vill behålla varje valp men måste se realistiskt på det hela och begränsa sig lite men ändå låta andra få ta del av sitt avelsarbete.

Dagen till ära var vi till Geta och inspekterade sommarens vandringsställe, helt fantastisk natur och vi kommer åter igen att få en fantastisk sommar. En tur på 3-4 timmar gjorde vi och insåg att det finns mycket att utforska i omgivningen runt vårt sommarställe – detta med att bo i husvagnen sommartid på olika platser är nog det bästa valet man gjort.