fredag 18 januari 2013

R.I.P Eriksro Vackra Afrodite

Häromdagen kom ett mail från Antoinette Rey där hon meddelade att Eriksro Vackra Afrodite nu har "rest vidare" och numera springer tillsammans med övriga lundehundar som lämnat oss på de evigt gröna ängarna och med köttbullar som växer på buskarna.
"Swendy" var från min första kull född 31.7.2000 och blev således  ca.12,5 år. Jag är otroligt tacksam att jag fick träffa henne på Väröy i somras så något gott hade resan med sig. "Swendy" var där utställningens äldsta hund och erövrade det hedersvärda tasspriset. Jag är otroligt stolt för hennes mor Silversound´s Ella-Cinderella har också fått det norska tasspriset.
Redan som liten valp var "Swendy" lovande och jag skickade iväg den mest lovande valpen till Sweitz och Antoinette Rey. Jag har fått uppdateringar med jämna mellanrum trots språksvårigheter men med hjälp av Roseline Tanneur och Valerie Naud har hälsningarna gått fram.

Oavsett vilket och vad som händer är jag tacksam för alla nyheter jag får vad gäller mina uppfödda hundar, spelar ingen roll om det är goda eller dåliga. Och jag vet att jag själv inte kommer mej för att skicka var och en skilda hälsningar men med över 30 kullar och närmare 100 registrerade valpar så räcker tyvärr tiden inte till och jag har valt att skicka hälsningar på detta sätt istället. Så ni som har en Eriksro-hund hälsningarna från mej gäller speciellt till er samt också till er som vet med er att jag har en hund från er, men även till samarbetspartners och övriga vänner - många blir det :)