söndag 27 oktober 2013

Positiv feedback

Känns helt super när man dagligen blir kontaktad av lundehundmänniskor med frågor, är så otroligt glad att jag kan hjälpa dem, hoppas bara de har nytta av mina tankar och råd.
Positiv feedback är det bästa man kan få av ärliga människor som står för vad deras tankegång är.  Det är fantastiskt roligt att diskutera avel med både gamla och nya uppfödare för jag lär alltid mej något nytt från dem genom att bolla tankar och funderingar. Gammal kunskap ska man inte förkasta och nytt tankesätt ska man heller inte förkasta.

Måste säga att sedan 2006 är det mycket som har hänt och jag har lärt mej att säga NEJ och inte bli varken överkörd eller utnyttjad längre – till mångas förtret.
Jag säger inte mycket men när folk höjer sig själv till skyarna och menar att de inte har något fel säger jag oftast ifrån och det här kan en del inte ta utan blir fruktansvärt hysteriska och kommer med den ena anklagelsen efter den andra, samt det ena påståendet efter det andra. Ibland hoppas jag bara att såna människor borde få gå igenom samma som jag har gjort och se om de skulle klara samma eldprov.

Idag är jag lyckligt omgift med världens bästa man som jag älskar över allt annat och han går (tro det eller ej) före hundarna i mångt och mycket. Hundarna har fallit ner till 2:a plats och mitt liv har ordnat upp sig till det bästa. Dvs från att ha varit en spillra mår jag idag strålande och det finns ett fåtal personer jag kan tacka för det – ingen nämnd och ingen glömd, detta TROTS att det fanns vissa som verkligen ville försöka sänka mej – men misslyckades, dessa “vissa” har ännu inte gett upp utan de fortsätter ideligen, om inte genom att kontakta mej så genom att kontakta t.ex. mina valpköpare, fodervärdar etc.. etc…. Lundehundvärlden vänlig och trevlig – joo de flesta, men så finns det vissa jag inte längre släpper inpå livet.